ACTIVITAT 3

CONÈIXER EL PATRIMONI CULTURAL:

Objectius:

L'objectiu d'aquesta tasca és fomentar el treball cooperatiu, la utilització dels plànols, la brúixola, la utilització de les noves tecnologies ( fotografies digitals i presentacíons PPT ) i la capacitat d'explicar allò que s'ha après a la resta dels companys.

Material:


Brúixola

El plànol de la població el trobareu:



http://delta.icc.es/ideLocal/IdecServ?codi=170237&tipus=c


Ordinador per fer la presentació

Càmara de fotos




Descripció:
L'activitat consisteix en ubicar el patrimoni més important de la població de Blanes. Tant a nivell històric, turístic ( econòmic ) i socials. És una activitat dirigida al cicle superior, ja que està pensada perquè els alumnes facin una sortida per la població i ubiquin els punts més importatns al mapa.

Un cop localitzada, també s'haurà d'indicar al mapa l'orientació, per això necessitarem la brúixola.
A l'aula el professor haurà de repartir els grups per barris o zones de la població, per tal qque cada grup treballi una zona. Els dia de la sortida, els alumnes han de portar una càmera de fotos per tal de recollir amb imatges tots els elements que identificaran posteriorment al mapa. Un cop a classe, hauran de fer un "power point" amb totes les imatges agrupades segons siguin elements històrics, econòmics o culturals. Dels elements històrics i culturals, n'hauran de dir l'autor i l'any de construcció.

Un cop feta la presentació amb diapositives, l'hauran d'exposar a classe a la resta de companys.

Aquesta tasca es realitzarà en grups cooperatius de 4 o 5 persones que es desplaçaran per la zona de la població que els ha tocat.


Avaluació:


L'avaluació tindrà en compte el treball cooperatiu, la implicació dels alumnes, l'interés que hi mostren i la qualitat de la informació recollida així com la correcta ubicació al mapa i explicació, si cal.


Aquí us mostrem alguns dels elements més característics de la població de Blanes:

- Jardins Mar i Murtra:



- Font Gòtica:














- Sa Palomera: